Marketing jest najczęściej niezrozumiałym tematem dla większości przedsiębiorców. Jest mylony z reklamą lub sprzedażą.
1. Każdy przedsiębiorca w pierwszej kolejności musi wybrać swój rynek docelowy na którym będzie oferował określone produkty i usługi – specjalnie zaprojektowane pod wymagania i oczekiwania tego rynku.
2. Przedsiębiorca w pierwszej kolejności ma za zadanie poznać najlepiej jak potrafi – wybranego przez siebie – idealnego klienta. Następnie zaprojektować markę oraz całe doświadczenie marki zgodnie z tym – czego naprawdę ten konkretny klient oczekuje – ale nigdy – ale to nigdy – nie może zakładać, że  „wie” – czego potrzebują jego klienci – dopóki tego nie zbada.
Mnóstwo mniejszych firm nie rozwija się – bowiem właściciel tej firmy zaprojektował cały komunikat marki „dla siebie”.
Najważniejsza zasada :  Klient ma spojrzeć na naszą firmę – na naszą markę – jakby spoglądał w lustro i  powiedzieć -tak – to ja.
Ćwiczenie , które sprawi, że Twoja firma będzie mogła wzrastać bardziej dynamicznie 
1. Korzyści z Twojego produktu i usługi (czego tak naprawdę chcą twoi klienci )
Cechy produktu usługi – to określenia techniczne tego – czym jest produkt usługa.
Korzyść – jest tym co klient otrzyma dzięki używaniu produktu lub skorzystaniu z usługi.
2.  Określenie grupy docelowej.
Polega na dokładnym zapisaniu odpowiedzi na pytanie –
Kto dokładnie potrzebuje i chce tego – co oferujesz.
Szczegółowo ( wiek, zarobki, poziom świadomości, potrzeby)
oraz na pytanie : Co wyróżnia tę grupę osób ?